כל מה שצריך לדעת על גוגל אנליטיקס 4 (GA4)

אין אחד שלא מכיר את הכלי האגדי Google Analytics. מרביתכם מכירים אותו בעיקר מהגרסה הקודמת שלו, אך עם הזמן בוצעו שינויים ושדרוגים, ביניהם המשמעותי ביותר הוא GA4 שמחליף את Universal Analytics (UA).

במילים אחרות, כמו שכבר הבנתם, ה-GA4 מהווה תחליף וגרסה חדשה ומשודרגת הרבה יותר של גוגל אנליטיקס והיא מציעה מגוון תכונות מתקדמות לצד יכולות ניתוח מעמיקות יותר בהשוואה לגרסה הקודמת, Universal Analytics. למעשה, המעבר ל-Analytics 4 מאוד חשוב לבעלי עסקים בכל הגדולים, בין אם עסקים קטנים, בינוניים או גדולים. ניתן לבצע בו שימוש לא רק עבור מעקב אחר כניסות לאתר, אלא גם עבור ניתוח הנתונים שלכם בצורה הרבה יותר מדויקת ובהתאם לכך גם להבין ולהסיק מסקנות על התנהגות המשתמשים.

מה זה GA4? מה חדש בגוגל אנליטיקס 4?

בגדול, Google Analytics 4 (GA4) הוא הדור הבא של גוגל אנליטיקס והוא מציע שדרוגים רבים ומשמעותיים. אמנם הגרסה הקודמת (UA) התמקד יותר בנתוני המשתמשים, כמו למשל אירועים או דפים נצפים, הרי ש-GA4 מתמקד יותר במעקב אחר מסע הלקוח בכל שלב ושלב בפלטפורמות ובמכשירים שונים. מדובר בפתרון מעולה המאפשר לכם לקבל תמונה רחבה ותובנה מושכלת יותר על התנהגות המשתמשים באתר שלכם.

כמו בכל דבר שמשתדרג, השינוי מביא עמו גם יתרונות רבים אך גם חסרונות. לדוגמה, אם אתם זוכרים או מי מכם שמכיר, בגרסת Universal Analytics היה ניתן לצפות בשיעור עזיבה (Bounce Rate), אך בגרסה החדשה (GA4) העיסוק העיקרי מתמקד יותר בשיעור המעורבות (Engagement Rate). במילים אחרות, מדד שיעור המעורבות הוא בדיוק ההיפל מ-Bounce Rate, כלומר, אם שיעור המעורבות הוא 60% הרי ששיעור הנטישה הוא 40%.

דוגמה נוספת – בין החידושים בשדרוג ל-Google Analytics 4 זה מעקב מבוסס אירועים, כלומר, כל אחת מפעולות המשתמש נרשמת כ-Event וזה בעצם יכול לסייע לכם להבין בצורה טובה יותר את התנהגות הגולשים. כמו כן, גם ניתן לנתח את מסע הלקוח בעזרת החידוש של Path Analysis, המאפשר לכם להבין טוב יותר את המסע שעוברים הגולשים באתר ו/או באפליקציה שלכם עד להשלמה של פעולה מסויימת.

מאיפה מתחילים? פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס

על מנת שתוכלו להתחיל את השימוש שלכם עם גוגל אנליטיקס 4, עליכם להקים חשבון אנליטיקס ולהטמיע קוד באתר שלכם בהתאם להנחיות. תהליך זה כולל כניסה לחשבון Gmail שלכם, להקים פרויקט חדש ולבסוף להטמיע באתר את הקוד. ישנם 4 שלבים לאורך כל התהליך:

  1. יצירה של חשבון גוגל אנליטיקס
  2. הוספה של האתר ו/או האפליקציה שלכם כנכס
  3. הטמעת קוד באתר בהתאם להנחיות
  4. אימות הטמעות

יצירת חשבון גוגל אנליטיקס

על מנת להקים את החשבון, היכנסו לקישור הזה וליחצו על הכפתור Get started today במידה ואתם רוצים להקים חשבון חדש. לאחר לחיצה על הכפתור, יש לבחור את חשבון ה-Gmail שלכם ממנו תרצו להתחבר ל-Analytics.

בפרטי החשבון יהיה עליכם להזין את שם החשבון שלכם (זהו סעיף חובה), לדוגמה "שניר לוסטיגמן". בשלב הבא יהיה עליכם להזין את שם הנכס, לדוגמה "לוסטיגמדיה".

GA4 - יצירת חשבון גוגל אנליטיקס

שימו לב, עליכם להגדיר גם את אזור הזמן שלכם, במקרה שלי זה ישראל, ולהגדיר גם מטבע (שקל חדש).

GA4 - יצירת נכס גוגל אנליטיקס

בשלב הבא, ביחרו את קטגוריית העיסוק שלכם, לדוגמה אינטרנט, נדל"ן ועוד. כמו כן, עליכם גם לבחור את גודל העסק (קטן – 1 עד 10 עובדים, בינוני – 11 עד 100 עובדים וכו'…).

GA4 - פרטי העסק בגוגל אנליטיקס

עליכם להגדיר את היעדים העסקיים שלכם – האם לידים? מכירות? תנועה? התעניינות משתמשים ושימור משתמשים? האם שילוב של כולם?

GA4 - פרטי העסק בגוגל אנליטיקס

לבסוף יהיה עליכם לאשר את התנאים וההגבלות של Google Analytics, אל תשכחו לבחור אזור ולסמן את התיבה הרלוונטית.

GA4 - אישור הסכם התנאים וההגבלות

לאחר אישור התנאים וההגבלות, ניתן יהיה לצרף קישור לאתר / אפליקציה ל-Android / אפליקציה ל-iOS. בשלב זה ניתן לדלג ולהכניס את הפרטים הרלוונטיים מאוחר יותר.

GA4 - תחילת איסוף הנתונים

הטמעת קוד Google Analytics: טיפים וצעדים חשובים

על מנת להטמיע קוד של גוגל אנליטיקס בצורה טובה ונכונה, עליכם לוודא שהקוד נמצא בכל עמודי האתר – שימו לב, יש כמה דרכים בהן ניתן להטמיע את הקוד של GA4 בצורה ידנית באתר. לדוגמה, על ידי שימוש בכלי Google Tag Manager, דרכו ניתן להגדיר את הקוד באתר שלכם. ניתן להתקין באתר שלכם תוסף כמו למשל HFCM בו מטמיעים את הקוד במיקום הרלוונטי בהתאם להנחיות הקוד. אל תשכחו לוודא כמובן בסיום שכל הנתונים שנאספו מוצגים בדוחות המותאמים לאתר שלכם.

במידה ובחרתם להטמיע את הקוד דרך גוגל תג מנג'ר, אל תשכחו להגדיר את הטריגר כ-Page View על כל עמודי האתר.

דוחות גוגל אנליטיקס GA4

לאחר שהקמתם את חשבון האנליטיקס שלכם, בתפריט צד תוכלו לראות "דוחות", שם ישנם כמה דברים שיכולים לסייע לכם –

  • צירוף משתמשים (User Acquisition) – דוח זה מאפשר לכם לראות מהיכן הגיעו הגולשים לאתר שלכם – הן מבחינת אורגני, ישיר, ממומן והפניות. בסקירה כללית ניתן לראות פעילויות באתר לפי קמפיין של Google Ads המשוייך לסשן (במידה ויש לכם קמפיינים באוויר), חשיפות אורגניות, קליקים אורגניים ועוד (והזרוע עוד נטויה).
  • מעורבות > דפים ומסמכים (Pages And Screens) – דוח זה מציג לכם דפים ומסמכים בהתאם לנתיב הדף וסיווג המסמך, צפיות בעמות, משתמשים פעילים, צפיות לכל משתמש פעיל, משך ההתעניינות הממוצע לכל משתמש פעיל, ספירת אירועים, אירועים מרכזיים ועוד.
  • טכנולוגיה > סקירה כללית – בסקשן הזה ניתן להפיק דוח של משתמשים פעילים לפי פלטפורמה, לפי מערכת הפעלה (Windows, Android, Linux, iOS, Macintosh), לפי קטגוריית מכשיר (דסקטופ / מובייל), לפי דפדפן (Chrome, Safari, Edge, Firefox..) ואפילו לפי רזולוציית מסך!

GA4 - תחילת איסוף הנתונים

רשימת הדוחות לא נגמרת כאן, השמיים הם הגבול במקרה של העדכון החדש של GA4 – החל מצירוף משתמשים, מעורבות, אירועים, דפים ומסמכים, דף הנחיתה, מונטיזציה, שימור, מאפייני משתמש, טכנולוגיה, שאילתות, Search Console ועוד – יש כל כך הרבה דוחות שניתן להפיק בעזרת ובזכות השדרוגים שקיבל הכלי הנהדר הזה!

החרגת משתמשים באנליטיקס – למה זה חשוב?

בין הכלים החשובים ב-GA4 הוא למעשה היכולת לבצע משהו שנקרא "החרגת משתמשים באנליטיקס". מה זה? למה זה חשוב ואיך זה עובד? מדובר בפעולה המאפשרת לכם הוצאה / החרגה של משתמשים שאינם רלוונטיים, כמו למשל עובדי חברה מתוך נתוני המעקב שלכם כך שתוכלו הלכה למעשה לקבל תמונה יותר אמינה של פעילות הגולשים האמיתיים באתר, ללא השפעה של עובדי החברה לצורך העניין.

כיצד GA4 משתלב עם כלים נוספים?

בגדול, Google Analytics 4 תומך בשילוב של מגוון רחב של כלים בהם ניתן להסתייע ולהפיק את המירב, לרבות כלים של שיווק דיגיטלי כמו למשל רימרקטינג, או לדוגמה שיווק אורגני ואפילו שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים / בינוניים / גדולים. הכלים המשולבים למעשה מאפשרים לכם למקסם ככל הניתן את הנתונים שלכם ובהתאם לכך לפעול בצורה יותר מושכלת למען קידום העסק שלכם בצורה יותר יעילה. כך למשל ניתן לבצע שילוב של GA4 עם PPC (קמפיינים ממומנים) ולבצע מחקר מילות מפתח שבסופו של דבר ינחה את פעולות ה-SEO הבאות שלכם. וכל זה רק על קצה המזלג.

כפתור מחירון לוסטיגמדיה

דוגמאות לשימוש באנליטיקס 4

במידה ויש לכם חברה גדולה, או שבבעלותכם עסק קטן, הרי שגוגל אנליטיקס 4 יכול לעזור לכם בניתוח ובקרה של ביצועי השיווק לצורך העניין. כך למשל, נצא מנקודת הנחה שיש לכם לדוגמה חנות מקוונת – על ידי שימוש ב-GA4 ניתן לבדוק מהם המוצרים המבוקשים יותר בחנות שלכם, מהם ערוצי השיווק המובילים לאתר וכמה משתמשים מגיעים לדפי המוצר שלכם. כמו כן, על ידי שימוש בכלי זה גם ניתן לבצע אופטימיזציה לקמפיינים ממומנים במידה ויש לכם כאלו באוויר.

 

אפשר לעשות כל כך הרבה דברים עם הכלי הנהדר הזה ולהגיע לתובנות שיסייעו לכם גם מבחינת קידום אתרים וגם מבחינת שיווק העסק שלכם. רוצים לדעת עוד? מוזמנים ליצור איתי קשר ואשמח לסייע לכם!

תמונה של שניר לוסטיגמן

שניר לוסטיגמן

מומחית לקידום אתרים אורגני (SEO), עוסקת בשיווק בדיגיטל, בוגרת תואר ראשון בניהול ותקשורת באוניברסיטה הפתוחה, בעלת דיפלומה בניהול ושיווק בדיגיטל ודיפלומה בקידום אתרים, כותבת תוכן, מנהלת תוכן.

עשוי לעניין אתכם

בניית פרופיל קישורים – המדריך המקיף 2025

בין אבני היסוד של הקידום האורגני הוא בניית פרופיל קישורים. פרופיל קישורים איכותי לא רק שמסייע בשיפור...

כל מה שצריך לדעת על גוגל אנליטיקס 4 (GA4)

אין אחד שלא מכיר את הכלי האגדי Google Analytics. מרביתכם מכירים אותו בעיקר מהגרסה הקודמת שלו, אך עם...

קידום אתרים במודיעין

קידום אתרים במודיעין והסביבה מטרתו הגדלה של נוכחות עסקים מקומיים בתוצאות החיפוש לצד התאמה ייחודית...

הרשמה לניוזלטר לוסטיגמדיה

רוצים להתעדכן בכל הפוסטים החדשים? לא רוצים להישאר מאחור? 
בניוזלטר לוסטיגמדיה תוכלו לקבל מגוון תכנים על הנושאים החמים ביותר, ישירות למייל שלכם!

לוסטיגמדיה – מתן פתרונות קידום אתרים, כתיבת תכנים, שיווק לעסקים קטנים ובינוניים במגוון תחומי. למידע נוסף ותיאום ייעוץ אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר

תפריט נגישות