כיום, Google Ads הוא בין הכלים היעילים ביותר להגדלת המכירות ובין כלי השיווק הדיגיטלי העוצמתיים ביותר. כלומר, לא מדובר רק בפלטפורמה לקידום של מכירות חדשות למשל, אלא גם כפלטפורמה אפקטיבית לשיפור של מערכות רימרקטינג בגוגל ושמירה על הלקוחות הקיימים.
מה זה רימרקטינג?
שיווק דיגיטלי עבור עסקים מאוד דינאמי ומשתנה בקצב מהיר. בין הפרמטרים החשובים ישנו רימרקטינג בגוגל אדוורדס. בפשטות, זהו שיווק מחדש והוא מסייע בהעלאת התודעה של המותג כלפי העסק שלכם. פנייה ללקוחות שביקרו באתר שלכם באיזשהו שלב אך לא בהכרח ביצעו איזושהי פעולה, כמו למשל מילוי פרטים בטופס יצירת קשר – אלו הם הלקוחות הפוטנציאליים של העסק. מטרת הרימרקטינג / ריטרגטינג היא להזכיר ולהשיב את אותם הלקוחות לאתר העסק, להזכיר שהם זקוקים למוצר ו/או שירות שאתם מציעים, כך שבבוא הזמן הם יחפשו את העסק או המוצר / שירות שלכם.
על מנת בסופו של דבר מה זה רימרקטינג נפשט יותר את הדברים – קמפיין רימרקטינג בגוגל אדוורדס מיועד לגולשים (לקוחות פוטנציאליים) שיצרו בעבר איזושהי אינטראקציה עם אתר העסק שלכם, כמו למשל קנייה כלשהי של מוצר, או שנכנסו למשל לאתר ולא רכשו לבסוף את המוצרים בסל.
איך מרכיבים קהל רימרקטינג?
ניתן להשתמש במגוון כלים לצורך כך, כמו למשל שימוש בכלי Google Analytics לאיסוף מידע על גולשי האתר, שימוש בפיקסל של פייסבוק (תוסף חינמי שניתן להוריד לכרום) ועוד. בעזרתם, ניתן ליצור את הקהל האולטימטיבי עבור קמפיין רימרקטינג בגוגל אדוורדס אליו משווקים הלכה למעשה.
איך מייצרים תשתית לרימרקטינג?
חשוב מאוד עבור כל עסק בעל אתר לייצר קודם כל את התשתית של קהל רימרקטינג. לדוגמה, אם לפני זמן מסויים בעל עסק העלה פוסט לאתר (או אפילו לדף הפייסבוק העסקי), למעשה קידום הפוסט הרלוונטי יאפשר חשיפה ואינטראקציה עם קהל, כך למשל במידה ותבחרו להעלות סרטון, צפייה בפייסבוק לייב או אפילו פוסט באתר, כניסה אליהם יצברו לעסק שלכם את הדאטה הנדרש, כאשר את הדאטה הזה תוכלו לפלטר עד כמה שניתן כדי לייצר קהל רימרקטינג ולשווק לו את המוצר / שירות שמציע העסק שלכם.
המפתח לשדרוג ושמירה על לקוחות עם קמפיין רימרקטינג
על ידי יצירת תשתית רימרקטינג, עבודת קידום נכונה ואפילו שימוש בנתונים מקמפיינים אחרים שבוצעו עבור העסק שלכם, ניתן ליצור פרופיל לקוח וקהל יותר איכותי עבור העסק, דבר שיאפשר שליחת מסרים ממומנים שיותאמו בצורה טובה יותר לצרכי הלקוח. כך למשל, מעקב אחר נתוני הקמפיינים והשוואה ביניהם תאפשר הבנה טובה יותר ופיתוח תובנות שיוכלו לסייע בקמפיין רימרקטינג בגוגל אדוורדס שלכם. ניתן להשתמש ברימרקטינג דינמי למשל על מנת להציע ללקוחות העסק מבצעים מותאמים בהתאם להתנהגותם הקודמת באתר.