בעולם קידום האתרים ובשיווק בדיגיטל, מחקר מילות מפתח הוא מושג חשוב מאוד, בעיקר בתחום ה-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש). כאשר מבינים אילו ביטויים ומילות מפתח מחפשים הגולשים עבור מטרה מסויימת, כך ניתן יהיה לבצע אופטימיזציה לתכני האתר לצד שיפור הנראות וההופעות במנועי החיפוש. מאמר זה יתעמק במורכבות מחקר מילות מפתח ויציג 3 כלים חינמיים שיוכלו לסייע לכם לא פחות טוב מאשר כלי מילות מפתח בתשלום.
שימוש בכלי AnswerThePublic
הכלי לתכנון מילות מפתח AnswerThePublic הוא למעשה כלי חינמי שניתן להשתמש בו עבור חיפוש מילות מפתח ואיתור ביטויים בסגנון זנב ארוך בעיקר (Long Tail), והוא מתבסס על מערכת ההשלמה האוטומטית במנוע החיפוש Google. מה שמייחד את הכלי הזה בנוסף הוא העובדה שמעבר לביטוי הרלוונטי, נלוות אליו מילות שאלה / קישור / מספרים ועוד, כאשר מטרת העל היא יצירת רעיונות לביטויים בסגנון שמש אסוציאציות. מדובר בכלי לתכנון מילות מפתח שמציג מגוון רחב מאוד של שאילתות של גולשים ברחבי הרשת, בנושא הביטוי שבחרתם לחפש.
לדוגמה, חיפוש של הביטוי Photoshop בכלי AnswerThePublic:
שימוש בכלי KEYWORD TOOL IO
הכלי לתכנון מילות מפתח KEYWORD TOOL IO הוא נוח מאוד לשימוש, קצת מזכיר כלי אחר שעליו נדבר בהמשך (Google Keyword Planner) והוא מאפשר חיפוש מילות מפתח וביטויים עבור מגוון מנועי חיפוש ורשתות חברתיות, ולא רק Google למשל. שימו לב, קודם כל צריך להגדיר את השפה והמדינה ולאחר מכן להקליד את הביטוי – כמו כן גם ניתן לבחור את מנוע החיפוש הרלוונטי, למשל יוטיוב, בינג ועוד.
הכלי הנ"ל יציג עבורכם רעיונות לביטויים נוספים עבור מחקר מילות מפתח – יחד עם זאת, משום שמדובר בכלי חינמי, יוצגו עבורכם נתונים חלקיים בלבד, אבל במידה ואתם מעוניינים רק לשאוב רעיונות לביטויים נוספים, כמו למשל ביטויי זנב ארוך (Long Tail) בהחלט מדובר בכלי שיבצע עבודה מכובדת. למעשה, הכלי מדמה את מה שמציג השלמת מילים אוטומטיות בגוגל בין היתר. למשל, אם גוגל מציג 6 תוצאות של השלמה אוטומטית, הכלי KEYWORD TOOL IO מציג כ-20 הצעות השלמה אוטומטית עבור ביטויים ומילות מפתח. יחד עם זאת, זהו כלי מחקר מילות מפתח מעולה ביחס לכלים חינמיים.
דוגמה, חיפוש של הביטוי "מילות מפתח" בכלי KEYWORD TOOL IO:
שימוש בכלי מתכנן מילות מפתח
הכלי לתכנון מילות מפתח הנפוץ ביותר הוא מתכנן מילות מפתח (Google Keyword Planner). כיום, הוא בין הנפוצים ביותר עבור ביצוע מחקר מילות מפתח וביטויים, כאשר מקדמי אתרים (SEO) עושים בו שימושים רבים. כאשר מזינים בכלי את הביטוי הרלוונטי, יוצגו מגוון הצעות נוספות עבור ביטויים, טווח חיפושים, טווח עלויות מקסימום ומינימום, תחרות ועוד מגוון פרמטרים נחמדים לשימוש. יחד עם זאת, בגרסה החינמית של מתכנן מילות מפתח, קחו בחשבון שהפרמטרים יוצגו עבורכם כ"טווח".
למה הכלי לא מציג את הנתונים המלאים?
מטרתה של גוגל היא לגרום למשתמשים ליצור מודעות ממומנות (Google Ads), ועל ידי ביצוע פעולה זאת תינתן האפשרות להשתמש בגרסה המלאה של מתכנן מילות מפתח (Google Keyword Planner) ללא הצגה של טווחים, אלא שימוש בנתונים המלאים.
דוגמה, חיפוש ביטוי מסויים בכלי מתכנן מילות מפתח בגרסה המלאה כאשר ברשותכם חשבון פעיל בגוגל אדס, משמע נתונים מלאים:
שאלות נפוצות בנושא מחקר מילות מפתח
זהו אחד השלבים הכי חשובים בתהליך של קידום אורגני, כאשר בשלב זה מתקבלת הבנה בסיסית של הביטויים שהכי מומלץ לקדם. ללא ביצוע מחקר מילות מפתח, מטרת הקידום עשויה להתפספס ובהתאם גם לא ניתן יהיה לבצע אופטימיזציה כראוי בין דפי האתר. מדובר במחקר שבעזרתו ניתן למצוא ביטויים שמחפשים הגולשים והשימוש שלהם במנועי החיפוש.
על מנת להשתמש בכלי זה, עליכם להיות בעלי חשבון פעיל משום שהמערכת עובדת עם Google Ads (גוגל אדס). במידה ואין לכם חשבון פעיל, התוצאות עבור הביטויים שחיפשתם יוצגו כטווחים בלבד ולא כנתונים מדוייקים.
התשובה היא כן – ניתן להשתמש בכלי לחיפוש בין היתר בפלטפורמות הבאות: Google, YouTube, Bing, Amazon, eBay, App Store, Play Store, Instagram, Twitter, Pinterest, Google Trends. בנוסף, ניתן להשתמש בכלי לגבי ביטויים של תמונות, חדשות, סרטונים וקניות.
ניסיון של ביצוע מחקרי מילות מפתח על ארגונים, עמותות, חברות ומותגים מובילים ומוכרים במסגרת עבודתי כשכירה וכעצמאית (לוסטיגמדיה), כאשר באמצעות מחקרים אלו בוצעו מיטובים / אופטימיזציות בהתאם לביטויים הנבחרים, מה שהוביל לתוכן טוב ואיכותי ולדירוג במיקומים מובילים במנועי החיפוש. המחקרים המבוצעים הינם מקיפים ויסודיים, בהתאם לנישה הרלוונטית ובהתאם לצרכי הלקוח, לצד תיאום ציפיות ועדכונים לאורך כל הדרך.