קידום עסקים בפייסבוק

קידום עסקים בפייסבוק הפך לאבן יסוד בכל אסטרטגיית שיווק יעילה עבור בעלי עסקים רבים. על ידי מינוף המשתמשים שיש בפייסבוק ובעזרת סיוע של כלי הפרסום הקיימים, עסקים רבים יכולים להגיע לקהלי היעד שלהם, לעורר מעורבות ולהשיג על ידי כך צמיחה משמעותית, במידה והעבודה נעשית בצורה נכונה וטובה. יש הרבה מאוד דרכים לעשות קידום עסקים בפייסבוק, בצורה אורגנית, בצורה ממומנת, עמודים, קבוצות, פרטי ומה לא, כל כך הרבה כלים שמסייעים לעסקים למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלהם.

אז מאיפה בכלל מתחילים? מהם השלבים שצריך לעבור ומה צריך לדעת בבייסיקס שלנו? איך בעצם עסק חדש שרק עכשיו מרים את הנוכחות הדיגיטלית שלו אמור להתחיל את דרכו בסושיאל?

קידום דף פייסבוק

בין הכלים הרבים שלפייסבוק (Meta) יש להציע זה דף פייסבוק עסקי, בו נוכחים בעלי עסקים רבים למען קידום העסק שלהם והעלאת הנוכחות הדיגיטלית שלהם. זהו כלי יעיל מאוד בשביל להגדיל את המודעות העסקית שלכם, כלי המסייע במשיכה של לקוחות חדשים ואפילו ביצירת קהילה פעילה סביב המותג שלכם. החלטתם להרים את הכפפות ולהתחיל קידום דף פייסבוק? קבלו כמה טיפים שיכולים לעזור לכם:

בצעו אופטימיזציה

אחרי שהגדרתם כל מה שצריך בהקמת דף פייסבוק, ואחרי שהדף היה קצת באוויר, הגיע הזמן לבצע אופטימיזציה לעמוד שלכם. קודם כל תדאגו למלא את כל הפרטים החשובים בדף העסקי שלכם, החל מתמונת נושא (Cover), תמונת פרופיל רלוונטית, תיאור מקיף של הדף ושל השירותים ו/או המוצרים שיש לכם להציע, פרטים ליצירת קשר (כתובת מייל, טלפון, מיקום).

  • תמונת Cover ופרופיל העמוד – מומלץ לבחור בתמונות עם איכות גבוהה. תמונת הפרופיל לרוב תהיה הלוגו של העסק (אבל כמובן שאפשר כל תמונה אחרת שתראו לנכון, יש בעלי עסקים שבוחרים לשים תמונה של עצמם בפרופיל וזה בסדר גמור, אין אסור או מותר). לרוב, תמונת הקאבר תציג היבט מרכזי של העסק שלכם או אפילו פרטי יצירת קשר, לשיקולכם.
  • סקשן אודות – חשוב לספק תיאור מספיק אינפורמטיבי על העסק שלכם, כולל פירוט על השירותים והמוצרים, פרטי יצירת הקשר, אפילו תיאור קטן של איך התחלתם את דרככם או מתי נוסד העסק.
  • הנעה לפעולה (Call to action) – בעזרת פוסטים / מודעות ממומנות / סטוריז, תניעו את הקהל שלכם לפעולה, עודדו אותו למעורבות או לביצוע איזשהן פעולות, כמו למשל הנעה לביקור באתר העסקי שלכם, הנעה לתגובה בפוסט מסויים, לייק או שיתוף, יצירת קשר ועוד.

בהתאם לנתונים שעולים לכם אחרי כמה זמן שהעמוד רץ, בצעו שינויים בהתאם, כנ"ל לגבי המודעות הממומנות, מה עובד, מה לא עובד, תתאימו את התוכן לנתונים. שינוי מילה אחת בכותרת של מודעה יכול לעשות את ההבדל בחלק מהפעמים, כתיבת פוסט ספציפי גם יכול לעבוד, מלא דרכים, לא חסר.

ויזואליזציה וערך מוסף

העולם של היום ברשתות החברתיות מאוד מאוד אוהב ויז'ואלים – קידום עסקים בפייסבוק על ידי סרטונים איכותיים, תמונות טובות, התוכן הוא המלך, ולא מעט פעמים התוכן הוא גם הויז'ואל. זה בעצם מסייע למשוך את תשומת לב הגולשים ועשוי להגביר את המעורבות. בנוסף, מומלץ לדאוג לפוסטים / סרטונים / מאמרים כאלו ואחרים או אפילו סיפורים שעשויים לעניין באיזושהי דרך את הקהל שלכם. אפשר להשתמש גם בהאשטגים רלוונטיים כדי לעזור לאנשים במציאת התכנים שלכם (#לוסטיגמדיה).

קידום עסקים בפייסבוק

גאנט חודשי עבור קידום עסקים בפייסבוק

או במילים אחרות, לוח הזמנים החודשי שלכם. הגאנט הוא קובץ שמאגד את כל הפוסטים שאתם רוצים להעלות בחודש מסויים לפי ימים ושעות, בפלטפורמות מגוונות. גאנט יכול להכיל פוסטים של פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, אתר, פינטרסט, לינקדאין ומה לא, עם תזמון של מתי אמור לעלות מה, בצורה מאורגנת ומסודרת, ככה שגם יהיה לכם מעקב על הכל. זה בהחלט כלי יעיל עבור תכנון וניהול של פעילות השיווק שלכם בכל פלטפורמה באופן כללי. גאנט למעשה מאפשר לכם לראות גם קמפיינים ממומנים במידה והחלטתם לעשות.

קודם כל תגדירו את המטרות שלכם, מה הייתם רוצים להשיג בחודש הקרוב? האם לייצר לידים? להגדיל את המודעות לעסק שלכם? להגדיל את המכירות? לשפר מעורבות? בהתאם לכך צרו פוסטים שיתנו לכם מענה למטרות הללו. חשוב שתדעו גם לזהות את הקהל שלכם, למי הייתם רוצים להגיע? כיצד הקהל שלכם מתנהג? מהם הצרכים שלו ומהם תחומי העניין הרלוונטיים? איזה סוג פוסטים אתם מתכננים להעלות? תמונות / סיפורים / מודעות / פוסטים רגילים / סרטונים / אירועים? מתי כל תוכן יפורסם? כל כמה זמן יפורסם תוכן כלשהו? האם יש איזשהם תאריכים מיוחדים שצריך לקחת בחשבון?

זה רק על קצה המזלג, לא יוצרים גאנט על רגל אחת בחמש דקות, אלא צריך זמן והשקעה, מחשבה מרובה ו.. כמובן גם הוצאה לפועל וביצוע מעקבים שהכל עובד לפי הזמנים.

לצורך ההמחשה, החלטתי לצרף לכם צילום של הגאנט שלי (לפני שהתחלתי לעבוד עליו כמו שאתם רואים). ככל שעבר הזמן, עיביתי אותו, הוספתי אליו פלטפורמות, שיפצרתי, ככה עד שהגעתי לגאנט שהכי התאים לי ולעסק.

גאנט קידום עסקים בפייסבוק ובסושיאל לוסטיגמדיה - שניר לוסטיגמן

קידום ממומן בפייסבוק

קידום עסקים בפייסבוק נעשה בשילוב של קידום אורגני לצד קידום ממומן, כאשר קידום ממומן בפייסבוק זה לטווח הקצר ואילו קידום אורגני בפייסבוק הוא לטווח הארוך. פרסום ממומן בפייסבוק מאפשר לבעלי עסקים להרחיב את הקהל שלו, מאפשר להגיע לקהל רחב יותר מעבר לעוקבים הקיימים. ישנם פורמטים רבים של מודעות בפייסבוק ואפשרויות מיקוד רבות על מנת להבטיח שהמודעות שלכם יגיעו לאנשים הנכונים (כמובן אם העבודה נעשית בצורה טובה).

סוגים של מודעות פייסבוק

יש לא מעט סוגים של מודעות עבור קידום עסקים בפייסבוק, הם נמצאים ממש במנהל המודעות שלכם, איפה שהכל מתחיל. הכל תלוי כמובן במטרה שלכם, לכן חשוב לבחור בקפידה ולמלא את כל המידע הרלוונטי בצורה הטובה ביותר (וכמובן, לאורך זמן לבצע אופטימיזציות למודעות) – מודעות קרוסלה, מודעות קולקציה, מודעות תמונות, מודעות של סטוריז, מודעות וידאו, מודעות ליצירת קשר במסנג'ר, מודעות לידים ועוד. לכל פורמט של מודעות יש את היתרונות הייחודיים שלו. תנצלו את הכלים של פייסבוק כמה שניתן, תמקדו את המטרה שלכם, צרו נתונים דמוגרפיים, סוג התנהגות, תחומי עניין, תדייקו כמה שאפשר את המודעות שלכם כך שיוצגו (סביר להניח) לקהל הרלוונטי שלכם, קהל היעד. אם אתם לא מתכננים ליצור מודעה בעצמכם, תמיד תוכלו לחזק פוסט עם נתונים אורגניים טובים ועליו לבצע קידום ממומן בפייסבוק, זה יכול לסייע לכם מאוד בהמשך לצד עבודה על פוסט אורגני שכבר צבר דאטה.

קידום עסקים בפייסבוק - מטרות קמפיינים ממומנים

כמה עולה פרסום ממומן בפייסבוק?

העלות של קידום ממומן בפייסבוק תלויה בהרבה מאוד דברים, כמו למשל מה העסק שלכם? האם הביטוי תחרותי? באיזה מיקום אתם מתחרים? מה המתחרים שלכם עושים? פעמים רבות בפייסבוק ניתן להציע טווח מחירים מינימלי להשקעה ומקסימלי לניצול עבור המודעות. בפועל, העלות שתשלמו תהיה תלויה בתוצאות של המודעות בין היתר. בממוצע, עסקים יכולים לצפות לשלם בין כמה אגורות או שקלים לכל קליק או לכל הופעה, תלוי גם כמה טובה האופטימיזציה ומה טיב המודעה שלכם. האם התוכן טוב? האם הקריאייטיב עושה את העבודה? האם זה מספיק רלוונטי וברור? חשוב לבצע מעקב קבוע ולהתאים את התקציב שלכם עדי לייעל את ההוצאות שלכם ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר.

קידום עסקים בפייסבוק - תקציב קידום ממומן בפייסבוק

קידום אורגני בפייסבוק

זוהי אסטרטגיה המתמקדת בהגדלה של הקהל ואינטראקציה איתו ללא פרסום בתשלום במילים אחרות, אלא בצורה אורגנית. השיטה בעצם מסתמכת על יצירה של תוכן באיכות גבוהה, תוכן בעל ערך, בדיוק כמו קידום אתרים אורגני, באינסטגרם, קידום אורגני בטיקטוק או בכל פלטפורמה אחרת, שלא כמו קידום ממומן, האורגני בונה אמון לטווח הארוך עם הקהל.

חשוב להקפיד על זמנים אופטימליים לפרסום, אפשר להסתכל בנתונים של העמוד העסקי ולבחון באילו שעות הכי כדאי לפרסם, באיזה ימים ושעות יש לכם הכי הרבה מעורבות? כמובן יש גם הרבה מחקרים ומקרי בוחן שבהם כתוב מהי ההמלצה על השעות והימים שכדאי לפרסם בהם. צרו עדכונים שוטפים שיציגו את פעילות העסק שלכם, תהיו קשובים לעוקבים שלכם, תענו על שאלות מהתגובות / מהסטוריז, תגיבו לתגובות שקיבלתם.

מומלץ לפרסם לפחות פעם ביום על מנת לשמור על התוכן שלכם רענן ורלוונטי. יחד עם זאת, מומלץ להימנע מפרסום יתר שעלול להציף את הקהל שלכם יותר מדי, גם מפרסומי ספאם מומלץ להימנע. שתפו פוסטים, סרטונים, סיפורים, תמונות שעשויים לעניין את הקהל שלכם – תדאגו לתוכן מקורי ואינפורמטיבי. שימו לב לכותרות מושכות ותשאלו שאלות שיעוררו תגובות ודיון, אפשר להשתמש בפוסטים מסוג RTM ולהשתמש בהומור.

אם אין לכם רעיונות מקוריים לתכנים, תמיד אפשר להיעזר בבינה מלאכותית שתספק לכם מאגר של רעיונות מקוריים אם אתם במחסום, או שאפשר גם לראות מה עושים המתחרים שלכם. אפשרות נוספת היא לשאוב רעיונות מפלטפורמות אחרות.

קידום עסקים קטנים בפייסבוק

זוהי פלטפורמה עם פוטנציאל עצום עבור עסקים קטנים, בינוניים, גדולים, זה לא באמת משנה, הפוטנציאל השיווקי שם. ישנם מעל 2.9 מיליארד משתמשים פעילים ברחבי העולם, כאשר פייסבוק מאפשרת להגיע לקהלים רחבים יותר, לבסס את המותג בצורה טובה יותר, לשפר את שירות הלקוחות ואפילו להגדיל את המכירות. שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים מתחיל באתר טוב ובסושיאל שבנוי נכון.

אם אתם בעלי עסקים קטנים, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם –

  • צרו עמוד עסקי – קידום עסקים בפייסבוק הוא חלון הראווה של העסק, אך חשוב לוודא שהדף עדכני במידע הרלוונטי עליכם, כולל סרטונים ותמונות באיכות טובה, פרטים ליצירת קשר, אודות העסק.
  • פרסמו תוכן בעל ערך – שיתוף פוסטים, תוכן מקורי, קריאייטיב טוב, עוררו תגובות ודיונים, תשתמשו בפוסטים הומוריסטיים כמו RTM (בין היתר)
  • פרסמו באופן עקבי את התכנים שלכם לצד יצירת גאנט שיעזור לכם לנהל הכל לפי זמנים
  • תעודדו מעורבות בעמוד שלכם
  • שתפו את התכנים שלכם גם בקבוצות פייסבוק
  • צרו לייבים, שתפו אירועים, הדרכות וראיונות בשידור חי
  • תשתמשו בקידום ממומן בפייסבוק על מנת לקדם ולמקד את הפרסום שלכם לקהלים יותר ספציפיים
  • בצעו מעקבים אחר נתונים בעמוד העסקי שלכם

קידום עסקים בפייסבוק לעסקים קטנים

גם אתם רוצים להגדיל את המודעות לעסק שלכם? לא בטוחים איך לעשות זאת בצורה נכונה? לוסטיגמדיה קידום אתרים ושיווק בדיגיטל עם ניסיון רב עם לקוחות קטנים ובינוניים, אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר וביחד נעבור על הכל בפגישת ייעוץ וניצור את האסטרטגיה המתאימה ביותר עבורכם!

תמונה של שניר לוסטיגמן

שניר לוסטיגמן

מומחית לקידום אתרים אורגני (SEO), עוסקת בשיווק בדיגיטל, בוגרת תואר ראשון בניהול ותקשורת באוניברסיטה הפתוחה, בעלת דיפלומה בניהול ושיווק בדיגיטל ודיפלומה בקידום אתרים, כותבת תוכן, מנהלת תוכן.

עשוי לעניין אתכם

בניית פרופיל קישורים – המדריך המקיף 2025

בין אבני היסוד של הקידום האורגני הוא בניית פרופיל קישורים. פרופיל קישורים איכותי לא רק שמסייע בשיפור...

כל מה שצריך לדעת על גוגל אנליטיקס 4 (GA4)

אין אחד שלא מכיר את הכלי האגדי Google Analytics. מרביתכם מכירים אותו בעיקר מהגרסה הקודמת שלו, אך עם...

קידום אתרים במודיעין

קידום אתרים במודיעין והסביבה מטרתו הגדלה של נוכחות עסקים מקומיים בתוצאות החיפוש לצד התאמה ייחודית...

הרשמה לניוזלטר לוסטיגמדיה

רוצים להתעדכן בכל הפוסטים החדשים? לא רוצים להישאר מאחור? 
בניוזלטר לוסטיגמדיה תוכלו לקבל מגוון תכנים על הנושאים החמים ביותר, ישירות למייל שלכם!

לוסטיגמדיה – מתן פתרונות קידום אתרים, כתיבת תכנים, שיווק לעסקים קטנים ובינוניים במגוון תחומי. למידע נוסף ותיאום ייעוץ אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר

תפריט נגישות