קידום עסקים קטנים באינטרנט

בעבור עסקים קטנים, האינטרנט הפך להיות בין הכלים החשובים ביותר ומספק הזדמנות ייחודית להגיע לקהל רחב יותר ולהציג את העסק.
יחד עם זאת, התחרות במנועי החיפוש גבוהה מאוד, לכן חשוב לדעת כיצד לעשות קידום עסקים קטנים באינטרנט בצורה אפקטיבית.
קידום עסקים קטנים בעלת חשיבות גבוהה ממספר סיבות:

  • הגעה לקהל יעד רחב יותר – באמצעות האינטרנט ניתן להגיע לקהל יעד מאוד רחב, בארץ ובעולם.
  • שיווק אפקטיבי – קידום עסקים קטנים יהיה יותר אפקטיבי בדיגיטל מאשר שיטות השיווק המסורתיות (פרסום בעיתון / ברדיו / בטלוויזיה)

מה זה קידום עסקים קטנים בגוגל

מרבית החיפושים באינטרנט יתבצעו ע"י מנוע החיפוש של גוגל, בין אם מדובר במחשב נייח, מחשב נייד, סמארטפון, טאבלט וטלוויזיות חכמות למיניהן. התחרות על מי יהיה במיקום הראשון על הביטוי או בדף הראשון בגוגל גבוהה, כל עסק בהתאם לביטויים הרלוונטיים עבורו, מה שבעצם אומר שיש חשיבות עבור קידום עסקים קטנים בגוגל, עבור עסקים בינוניים וגדולים, בצורה נכונה ומדוייקת יותר במנוע החיפוש.

מדובר בתהליך בו יתבצע שיפור של נוכחות האתר של העסק שלכם במנוע החיפוש של גוגל, כלומר שיפור בדירוג, במיקום, בביטויים הרלוונטיים עבורכם ועבור העסק שלכם.

שיפור הנוכחות על ידי קידום של עסקים קטנים יכול להיות ברמה גלובלאית או אפילו קידום לוקאלי, כך למשל ניתן לאתר ברמה האורגנית ביטויים ספציפיים למיקום – לדוגמה, קידום אתרים במודיעין למשל ימקד את העמוד שלכם בעיר הספציפית וכך גם יהיה ניתן להגיע לקהל היעד הרלוונטי שלכם. עסקים קטנים יכולים להתמקד ברזולוציות יותר מדוייקות בהתאם לקהל היעד שלהם לדוגמה.

קידום עסקים קטנים בגוגל (גם בינוניים וגדולים) מצריך עבודה נכונה לטווח קצר וארוך, כלומר, על ידי קידום אתרים ממומן (לטווח הקצר) בעזרת קמפיינים כך שניתן יהיה להעלות את הטראפיק לאתר, כאן התוצאות הן מיידיות, ועל ידי קידום אתרים אורגני (טווח ארוך). בעזרת השילוב הנכון ניתן יהיה להגיע לתוצאות טובות יותר, בעזרת קידום עסקים קטנים בגוגל.

איך יתבצע קידום?

קידום אתרים אורגני מתבצע בטווח הארוך, כאשר עם עבודה נכונה של הכרת העסק, מטרותיו, ביצוע מחקר מילות מפתח, בקרה ואופטימיזציה, ניתן להגיע לתוצאות טובות ולהשגת לידים לבעל העסק במידה והעבודה נעשתה בצורה טובה. כמו כן, לאחר שהוטמעו פיקסלים של גוגל (וגם רשתות חברתיות), ניתן יהיה לבצע רימרקטינג בגוגל עבור אלו שגלשו באתר למשל, ולהתאים עבורם תוכן ומודעות.
לא מעט עסקים יסתייעו בבינה מלאכותית לצורך קבלת רעיונות לתכנים או מודעות, אך הדרך הטבעית עדיפה יותר.

לצורך הדוגמה, נניח שהעסק שלכם עוסק בדירות יוקרה בעיר ירושלים, לכן מדובר בביטוי חשוב – נכניס אותו לגוגל ונקבל משם רעיונות נוספים לביטויים, נראה מי הם המתחרים שלנו על הביטוי ומה יש להם בעמוד כך שנוכל לשפר את האתר של העסק שלכם ולבצע אופטימיזציה בהתאם –

דוגמה לחיפוש בגוגל עבור הביטוי דירות יוקרה בירושלים

לא תמיד מיקום העסק שלכם בתוצאות החיפוש יהיה מה שרציתם, לא תמיד יהיה דירוג גבוה – למה בעצם?
קביעת המיקום ודירוג האתר בגוגל נקבעת למעשה בעזרת אלגוריתם הבנוי מהרבה מאוד קריטריונים שונים ויש צורך בקידום מקצועי ונכון על מנת להתגבר על המכשול הזה.
יכול להיות שיש לכם אתר, אבל הוא לא יופיע אפילו במאגר של גוגל ולא יעלה על שום ביטוי,
יכול להיות שיש לכם אתר ובחרתם ביטויים להתמקד בהם, אבל התחרות על הביטויים הללו כ"כ גבוהה, דבר שמצריך עבודה נכונה ומדוייקת יותר על קידום האתר שלכם
כמובן שיכולים להיות עוד הרבה דברים, אבל כל אתר ועסק מצריכים את הבדיקה שלהם מול איש המקצוע.

שיווק עסקים קטנים ברשתות חברתיות

לא כל עסק יכול למכור את המוצרים / שירותים שלו דרך הרשתות החברתיות, אך יחד עם זאת הרשתות הללו מסייעות בהעלאת מודעות עבור המותג, השירות / המוצר שלכם במטרה להביא את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. שיווק לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים יכול להיות נהדר עם שימוש לצד רשתות חברתיות, כמו למשל קידום עסקים באינסטגרם, בפייסבוק, בלינקדאין, פינטרסט, טוויטר ועוד.

שיווק ברשתות חברתיות עשוי לסייע בהעלאת המודעות למותג שלכם, הגעה (והרחבה) של הקהלים, במידה מסויימת עשוי לסייע לצמצם את הקהלים למשהו יותר מדויק, עדכוני תוכן בעל ערך, יצירת אינטראקציה, אפשרויות קידום ממומן ואורגני, ביצוע של ניתוח נתוני הגולשים ועוד.

בהתאם לעסק שלכם, שיווק עסקים קטנים יכול להיות מותאם לפלטפורמות הרלוונטיות, כך למשל בעל מסעדה יוכל להסתייע בפייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, גוגל תמונות, אבל לצורך הדוגמה העסק שלו פחות יתאים לשימוש בפלטפורמת הלינקדאין.

סושיאל

תמונה של שניר לוסטיגמן

שניר לוסטיגמן

מומחית לקידום אתרים אורגני (SEO), עוסקת בשיווק בדיגיטל, בוגרת תואר ראשון בניהול ותקשורת באוניברסיטה הפתוחה, בעלת דיפלומה בניהול ושיווק בדיגיטל ודיפלומה בקידום אתרים, כותבת תוכן, מנהלת תוכן.

עשוי לעניין אתכם

בניית פרופיל קישורים – המדריך המקיף 2025

בין אבני היסוד של הקידום האורגני הוא בניית פרופיל קישורים. פרופיל קישורים איכותי לא רק שמסייע בשיפור...

כל מה שצריך לדעת על גוגל אנליטיקס 4 (GA4)

אין אחד שלא מכיר את הכלי האגדי Google Analytics. מרביתכם מכירים אותו בעיקר מהגרסה הקודמת שלו, אך עם...

קידום אתרים במודיעין

קידום אתרים במודיעין והסביבה מטרתו הגדלה של נוכחות עסקים מקומיים בתוצאות החיפוש לצד התאמה ייחודית...

הרשמה לניוזלטר לוסטיגמדיה

רוצים להתעדכן בכל הפוסטים החדשים? לא רוצים להישאר מאחור? 
בניוזלטר לוסטיגמדיה תוכלו לקבל מגוון תכנים על הנושאים החמים ביותר, ישירות למייל שלכם!

לוסטיגמדיה – מתן פתרונות קידום אתרים, כתיבת תכנים, שיווק לעסקים קטנים ובינוניים במגוון תחומי. למידע נוסף ותיאום ייעוץ אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר

תפריט נגישות