החלטתם להקים עסק משלכם? כיום, בעלי עסקים זקוקים לשירותי שיווק דיגיטלי וקידום (מומלץ, אך אין הכרח). אין ספק שבשנים האחרונות עסקים רבים חווים דיגיטציה, כלומר, על מנת להיות אפקטיביים ככל הניתן גם מומלץ לבצע קידום ושיווק בדיגיטל. אז איך בעצם אפשר להפוך את הקליקים שתקבלו ללידים ואפילו לקוחות?
מה זה שיווק דיגיטלי?
השיווק הדיגיטלי (Digital Marketing) למעשה מהווה שיווק דרך האינטרנט בכלים דיגיטליים ופלטפורמות מקוונות, הכוללות בין היתר כלים כמו למשל פרסום ממומן בגוגל, אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין, ואף טכניקות מסויימות כמו למשל ניוזלטר (שיווק דרך האימייל) ועוד, יצירת תכנים איכותיים, פוסטים בבלוגים, וידאו ומרקטינג. כל זאת במטרה לגייס לקוחות פוטנציאליים וקידום מכירות והכנסות, ביסוס המוניטין של העסק והפיכתו למותג.
שיווק דיגיטלי לעסקים: איך זה עובד?
כמו שציינתי קודם, שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים הוא כלי חיוני מאוד עבור צמיחת עסקים בעולם המודרני. כך למשל יש שימוש על ידי שיווק ברשתות חברתיות, באינטרנט, ניוזלטרס / דואר אלקטרוני ועוד, על מנת ליצור ולהפיץ תכנים ומידע המיועדים לקהל היעד של העסק.
קיימים כמה שלבים בתהליך קידום ושיווק בדיגיטל:
תכנון בשיווק דיגיטלי
בשלב התכנון לרוב מבצעים מחקר על מנת להבין בצורה טובה יותר את הצרכים של העסק ואת צרכי הקהל אליו העסק פונה. לצד בניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי על הצד הטוב ביותר. לאחר מכן, צריך לחדד את התכנון ולדייק אותו בצורה ממוקדת יותר עבור הקהל אליו פונה העסק – זאת על ידי שימוש במגוון כלים, כמו למשל רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט, מנועי חיפוש כמו גוגל ועוד.
ביצוע בשיווק דיגיטלי
בשלב הזה מוציאים לפועל, הביצוע, בו למעשה התוכן והקמפיינים הממומנים מועברים לקהל היעד של העסק. הקמפיינים והתכנים עוברים בצורה עקבית בקרה ואופטימיזציה על מנת למטב בצורה הטובה ביותר ולהתאים הכי טוב שאפשר עבור הקהל של העסק. הפעולה מתבצעת לאחר מדידה וניתוח שוטף של הביצועים של הקמפיינים.
למי מתאים שיווק דיגיטלי?
משום ומרבית העסקים עברו דיגיטציה, בין אם חברות גדולות עד קטנות, הרי שהם זקוקים (אך לא חייבים) לסיוע של אנשי מקצוע מיומנים מתחום השיווק. פרסום העסק במגוון הרחב של הפלטפורמות יספק חשיפה שיווקית, זאת לעומת השימוש באמצעי שיווק מסורתיים יותר שאינם באמצעות כלים דיגיטליים למשל. לא משנה מהו סוג העסק שלכם והאם הוא פיזי או וירטואלי, הרי ששימוש בשיווק דיגיטלי מתאפשר בכל מקום בארץ ובעולם.
קידום עסקים קטנים בדיגיטל
קיימות לא מעט אפשרויות קידום עבור קידום ושיווק בדיגיטל עבור עסקים קטנים, בינוניים וגדולים, לצד אתגרים רבים (כדוגמת תקציב מוגבל). בין האפשרויות לקידום, ניתן לראות:
פרסום ממומן בגוגל
מדובר בקידום ממומן, כלומר בתשלום, עבור מודעות שמופיעות במנוע החיפוש של גוגל, לרוב בראשית עמודי החיפוש ובתחתית עמודי החיפוש בהתאם לביטויים שהוגדרו על ידי המשווק ובעל העסק וחופשו על ידי הגולשים. במקרה זה מדובר בקידום לטווח קצר לרוב (להבדיל מאורגני שהוא לטווח הארוך). כאן למשל, מומלץ לבחון גם עבודה על אסטרטגיית רימרקטינג.
קידום אורגני במנוע החיפוש
קידום אורגני הוא לטווח הארוך יותר ומצריך עבודה רבה לעומת הממומן. זה מתבצע ע"י ביצוע מחקרים וניתוח נתונים בהסתמך על הנכסים הדיגיטליים לצד שימוש בכלים מגוונים ויצירת קישורים פנימיים וחיצוניים. במקרים רבים עבודה נכונה תתחיל על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח שיסייע בתהליך איתור הביטויים המתאימים והרלוונטיים.
שיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות
גם הרשתות החברתיות נכנסות לפעולה, אך יחד עם זאת לא כל רשת חברתית מתאימה לכל סוג של עסק. לדוגמה, תחום הקוסמטיקה יתאים לשימוש בפינטרסט, אבל עבור עורכי דין למשל הפלטפורמה פחות תתאים ולא בהכרח תהיה רלוונטית. קידום עסקים בפייסבוק למשל מתאים עבור כמעט כל סוגי העסקים כאשר דרכו ניתן לבצע גם קידום ושיווק באופן ממומן תוך מיקוד קהל בצורה טובה יותר. קידום עסקים באינסטגרם גם עשוי להתאים למרבית העסקים וגם דרכו ניתן לבצע ממומן, אך מתאים עבור עסקים בהם ניתן להמחיש בצורה יותר ויזואלית את השירותים ו/או המוצרים שלהם. דוגמה נוספת, קידום עסקים בלינקדאין אמנם לא מתאים עבור כל סוג של עסק, אם כי יותר ממוקד, כאשר הקמפיינים הממומנים בו יקרים הרבה יותר מאשר בפייסבוק או אינסטגרם למשל.