קידום אתרים לעסקים קטנים הוא לא מה בכך. עסקים רבים מתפתים להקים אתר ולחשוב שהם פשוט יופיעו במנועי החיפוש באורך פלא או שפתאום תהיה במה. בכל תחום יש כל כך הרבה אתרים ומתחרים בנישות כאלו ואחרות, אך להתברג בעמודים הראשונים (ובמיקומים הראשונים) במנועי החיפוש זה לא פשוט בכלל, צריך לעשות מחקרים ולבחון איך, מה ולמה, מה כן יעבוד ומה פחות, האם יש תחרות על הביטוי או אין? האם הביטוי הספציפי שווה בכלל הקמה של עמוד חדש? פוסט? איך בכלל אפשר להתברג במנועי החיפוש? מיד אתן לכם את המענה, אך חשוב שתבינו קודם כל כמה דברים –
האם קידום אתרים לעסקים קטנים הוא הכרחי?
בואו, נשים רגע את הקלפים על השולחן – הקידום אינו חובה, אבל הוא מומלץ בחום בעידן הדיגיטלי של היום. יותר ויותר אנשים מחפשים מוצרים אונליין, שירותים, בהיעדר קידום עסקים עשויים פעמים רבות שלא להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ועל ידי כך פשוט להפסיד לקוחות פוטנציאליים. קידום אתרים אורגני מאפשר לעסקים קטנים להופיע במיקומים טובים יותר במנוע החיפוש, מה שתורם לטראפיק באתר, אפילו ללידים ובסופו של דבר גם למכירות.
על ידי יצירת אסטרטגיות קידום ממוקדות מטרה, עסקים קטנים יכולים להגיע לקהל יעד איכותי ומדויק יותר ואף להציע פתרונות המותאמים כמו כפפה ליד לצרכי הלקוחות.
מה זה קידום אתרים לעסקים קטנים?
מדובר בתהליך אופטימיזציה של האתר שלכם כך שיותאם למנועי החיפוש וידורג על תוצאות גבוהות יותר עבור מילות מפתח רלוונטיות. זה כולל פעולות כמו ביצוע מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה של תכנים באתר, יצירת פרופיל קישורים, שיפור מהירות האתר ועוד.
כאשר מבצעים קידום אורגני לעסקים קטנים, מומלץ לשים דגש על יצירה של תוכן איכותי ורלוונטי, תוכן בעל ערך מוסף שימשוך אליו את הקהל הנכון. על התוכן לכלול בתוכו מילות מפתח רלוונטיות, כמו למשל כתיבת תוכן לאתרים או למשל שיווק אורגני ברשתות החברתיות. בנוסף לכל, יש לוודא כי האתר כולל חוויית משתמש טובה והוא ידידותי למשתמש.
איך עושים קידום אתרים לעסקים קטנים?
התהליך מתחיל במחקר מעמיק של ביטויים רלוונטיים לעסק (מילות מפתח שהעסק רוצה לקדם) – יש לאתר ולזהות את הביטויים שמחפשים הלקוחות הפוטנציאליים ולבחון מה עולה בגוגל כתוצאה מחיפוש אותם הביטויים – האם נכון לכם כבעלי עסקים להשתמש בביטויים הללו?
לדוגמה, נועם הוא שמאי מקרקעין, בעל אתר תדמית קטן. במחקר מילות המפתח הוצעו לו מספר ביטויים לקידום בהתאם לצרכי העסק שלו – מה זה שמאי מקרקעין, עלות שמאי מקרקעין, דוח שמאי מקרקעין לדוגמא – אלו הם 3 ביטויים שנבחרו (בין היתר) מתוך מחקר גדול ומקיף שבוצע במספר כלים לבדיקת ביטויים ואינטנט.
דוגמה נוספת היא קידום קצת יותר לוקאלי, כמו למשל עסק של קידום אורגני בעיר מסויימת, לכן במחקר הביטויים יכולים להופיע ביטויים הקשורים לעולם הקידום באופן כללי, אך יחד עם זאת ברמה הלוקאלית ניתן להציע גם קידום אתרים במודיעין והסביבה למשל, או אפילו ניתן לאתר ביטויים עבור שכונות מאוד ספציפיות (כמובן בהתאם לכמות החיפושים במידה ורלוונטי).
בנוסף לכך, רצוי לדאוג מדי פעם לבצע אופטימיזציה לאתר, שיפור מהירות האתר, רספונסיביות (התאמה למובייל), בדיקת תקינות הקוד, סריקת האתר ועוד.
יצירה של פרופיל קישורים ובניית קישורים נכונה (אופסייט ואונסייט) גם הם מהווים חלק חשוב בתהליך קידום אתרים לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים, שכן הם מסייעים למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר. כך למשל גם קידום אורגני בטיקטוק או קידום עסקים בפייסבוק מסייעים והם מהווים כלים העשויים לתרום לקידום האתר. לדוגמה, כאשר עסק מנהל עמוד יוטיוב, כך הוא יוכל להטמיע את סרטוני היוטיוב בעמודים הרלוונטים באתר שלו ולעיתים אף להיות מדורג גם עליהם בגוגל במידה וביצע אופטימיזציה כהלכה.
מי צריך קידום אתרים לעסקים קטנים?
בגדול? קודם כל תרתי משמע, עסקים קטנים. בנוסף לכך, גם עסקים בינוניים וגדולים, אלו שיש להם אתר או מתכננים להקים אתר חדש, אלו הם הלקוחות הפוטנציאליים עבור SEO. לדוגמה – קידום עבור מוסכים, מאמני כושר, מסעדות, חנויות אופנה, סוכנויות נדל"ן, מרפאות שיניים, חנויות אונליין, סוכנויות ביטוח, רופאים, אדריכלים, עורכי דין ועוד ועוד, הרשימה לא נגמרת.
אם יש לכם אתר ואתם מעוניינים להיות מדורגים בתוצאות החיפוש, מעוניינים בתנועה לאתר שלכם, כנראה שהגיע הזמן להתחיל לבדוק את האפשרויות העומדות בפניכם ולהתייעץ עם מקדם אתרים מקצועי.
כמה זמן לוקח לקדם אתר?
אין תשובה חד משמעית, הזמן שלוקח קידום אתרים לעסקים קטנים, בינוניים או גדולים משתנה והוא תלוי בהרבה מאוד גורמים, כמו למשל רמת התחרות בתחום, מצב האתר הנוכחי, האם מדובר באתר קיים או אתר חדש, אסטרטגיית קידום בפועל ועוד. באופן כללי, את התוצאות הראשוניות ניתן לראות תוך שלושה עד שישה חודשים, אך לקידום מלא ולתוצאות מרשימות יותר לעיתים יש צורך להמתין יותר זמן.
אגב, גורם משמעותי נוסף המשפיע על הזמן הנדרש עבור הקידום הוא האסטרטגיה שנבחרה. ישנן פעולות הדורשות יותר זמן בקידום אורגני, כמו למשל מחקרים כאלו ואחרים (במיוחד כאשר מדובר באתרים חדשים), כתיבה של תכנים נדרשים (הן עבור עמודי האתר והן עבור הבלוג).
מדריך קידום אתרים לעסקים קטנים – איך זה עובד?
ביצוע מחקרים נדרשים, כמו למשל מתחרים ומילות מפתח. ניתן להשתמש בכלים חינמיים או בכלים בתשלום, נתון לבחירתכם. למשל, Google Keyword Planner, AHref, SEMrush, Keywordtools ועוד. הכלים הללו מאפשרים זיהוי ביטויים חשובים בהתאם לנפח חיפוש ובהתאם לתחרותיות.
אופטימיזציה של התוכן – על האופטימיזציה להשתלב בצורה טבעית לצד תוכן איכותי ורלוונטי, בעל ערך עבור הגולשים. בידקו ששדות ה-SEO שלכם מתאימים ומותאמים לאתר, באורך המתאים בעלי ביטויים רלוונטיים.
בדיקות טכניות – בידקו את מהירות האתר שלכם על ידי כלים כמו PageSpeed Insights למשל. כמו כן, בידקו ושימו דגש רב על התאמה למובייל, כלומר אתר מותאם עבור צפייה במכשירים ניידים – פעמים רבות גוגל נותנת עדיפות עבור אתרים שהם מובייל פרנדלי. כמובן אל תשכחו ליצור מפת אתר ולהכניס אותה לתוך הסרץ' קונסול שלכם.
קישורים קישורים קישורים – חשוב לדאוג לקישורים פנימיים בין עמודי האתר, זה מסייע למנועי החיפוש להבין את ההיררכיה באתר, מבנה האתר וחשיבות הדפים בעצם. הקישורים החיצוניים מגיעים מחוץ לאתר שלכם, רצוי מהתחום שלכם או כמה שיותר קרוב אליו. אלו מסייעים בשיפור אמינות האתר מבחינת מנועי החיפוש. חשוב שתקפידו לשלב כמובן אנקור רלוונטי לעמוד שתבחרו, לדוגמה קידום אתרים בירושלים בתוך מגזין ירושלמי מוכר.
ניתוח נתונים באתר על ידי שימוש בכלים של גוגל, לרבות GA4, סרץ' קונסול, AHref ועוד.
כמה עולה SEO לעסקים קטנים?
עלויות הקידום עשויות להשתנות בין מקדמי אתרים ובהתאם לשירותים הנדרשים. ישנם עסקים המשקיעים כמה מאוד שקלים בחודש, אחד יחד עם זאת זה לא בהכרח משתלם, בעוד שיש עסקים העשויים להשקיע סכומים הרבה יותר גבוהים.
עלות נמוכה של קידום אתרים אינה בהכרח משתלמת בשל מספר סיבות – כמה זמן בחודש ישקיע בכם המקדם? מאיזו סיבה בוחר מקדם האתר לקחת סכום נמוך? עבור מה נגבה הסכום ומה כלול בו? יכול מאוד להיות מצב שעלות נמוכה של כמה מאות שקלים עשויה לעלות לכם ביוקר בהמשך.
כמו כן, בין הפקטורים הנוספים המשפיעים על עלות האתר היא גודל האתר, רמת התחרות והתחום העסקי. יש לקחת לא מעט גורמים בחשבון המשפיעים על עלות הקידום.
קידום אתרים עבור עסקים קטנים עם לוסטיגמדיה
לוסטיגמדיה מתמחה בקידום אתרים לעסקים קטנים ומציעה שירותים כמו כתיבת תוכן לאתרים, קידום, ניתוח האתר, אופטימיזציה, פרופיל קישורים, ביצוע מחקרים נדרשים – עם ניסיון רב וידע מעמיק בתחום, נוכל לסייע לכם ולשפר את התנועה האורגנית לאתר. ניתן להתרשם ממגוון חבילות מותאמות עבור עסקים קטנים. צרו איתנו קשר עוד היום וקבלו הצעת מחיר מותאמת לצרכי העסק!
שאלות נפוצות
מה זה קידום אתרים לעסקים קטנים?
מדובר בתהליך של שיפור האתר, ביצוע אופטימיזציה, למען שיפור הדירוג בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש כמו גוגל. מטרת הקידום היא יצירת טראפיק לאתר בין היתר לצד הגעה לקהל היעד הרלוונטי בשאיפה להפוך אותו ללקוח פוטנציאלי – זאת על ידי שיפור הדירוג במנוע החיפוש.
איך קידום אתרים עבור עסקים קטנים מסייע בהגדלת נראות מקוונת?
על ידי שיפור דירוג העסק בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש גוגל. ככל ששידורג האתר במיקום יותר גבוה בתוצאות החיפוש, הרי שיזכה האתר לחשיפה גדולה יותר ומבקרים פוטנציאליים. השיפור בנראות מתבצע על ידי מחקר מילים, אופטימיזציה וגם בניית פרופיל קישורים איכותי.
מהו תהליך כתיבת מאמרים כחלק מפעולת קידום אתרים לעסקים קטנים?
כתיבת מאמרים עבור אתרים מהווה חלק חשוב מאוד ומשמעותי בכל הנוגע ל-SEO. מדובר בתהליך שמתחיל במחקר ביטויים מעמיק, כלומר מילות מפתח, על מנת שניתן יהיה להבין מהם המונחים והביטויים החשובים עבור קהל היעד והמתאימים ביותר עבור העסק. לאחר מכן מתבצעת כתיבה איכותית המשלבת בתוכה את הביטויים שעלו במחקר בצורה טבעית לצד מתן ערך מוסף ומידע רלוונטי עבור הקוראים. את פעולת הקידום ניתן לעשות עבור כל עסק בכל נישה, לדוגמה, קידום אתרים לעורכי דין, לרופאים, לבתי קפה, לאנשים פרטיים, שמאים ועוד.